Sessió 4 i terminis

Sessió 4 i terminis

by Tània Gri Puig -
Number of replies: 5

Bon dia,

Espero que estigueu bé. En la sessió d’ahir vam posar en comú la viabilitat d’introduir els ODS dins les vostres assignatures. En general, tant l’objectiu 4 com el 5 serien força plausibles d’incorporar-los en qualsevol assignatura, la resta anirà més vinculat al vostre contingut i a la “gràcia” de saber vincular-ho d’una o altre forma, agrairé ho reviseu i valoreu com es podria fer.

Dins de l’aula que jo gestiono teniu un link que us permet anar al web on estan hipervinculats plans docents de professorat UPF que us permeten veure quins ODS han vinculat dins la seva assignatura, el que no podreu veure és com ho fan. He demanat tenir més exemples de Plans d’Aprenentatge, els rebré a l’abril i us els faré arribar.

Els ODS que crec que tots podreu incorporar són:

·         ODS 4 Educació de qualitat

·         ODS 5 Igualtat de gènere

Per la propera sessió del dia 22/04/2022* hem acordat que caldria que tots reviseu el contingut vinculat a la perspectiva de gènere (apartat 5 de l’aula virtual) i que us administreu la rúbrica per evidenciar en quin punt esteu. És important que quan ho feu, us centreu en una assignatura en concret de les que impartiu. Durant la sessió ho compartirem.

D’altra banda de cara a concloure el procés que estem seguint amb el testeig d’Edvolució, us indico el que s’espera. M’agradaria que cadascú de vosaltres redactés un breu document (màxim un full) amb les reflexions sobre el procés seguit i també sobre la viabilitat d’incorporar o no certs elements del que dins d’Edvolució es proposa, la idea és recollir la vostra “veu” al llarg del procés. Alhora, caldria que hi afegiu el Pla d’Aprenentatge i Pla d’Avaluació on quedi indicat quins elements del que Edvolució proposa penseu que es podrien incorporar a la vostra assignatura. Potser no són canvis grans respecte el que ja feu, potser són petites modificacions, però de ben segur que milloren el procés d’aprenentatge. Per part meva, us enviaré algunes idees fruit d’haver revisat els documents que em veu fer arribar per si voleu contemplar alguna de les propostes que us faig. Alhora, quedo a la vostra disposició per si necessiteu algun tipus d’ajuda o aclariment a nivell individual.

Una vegada tingueu feta la feina, la meva idea era seguir un procés de correcció per parelles on cada persona rebi un feedback de la feina feta per un altre company i alhora doni ell feedback. Jo també us donaré la meva opinió.

Us indico els terminis consensuats amb les persones que van poder assistir dilluns.

16/05/2022 Entrega del Pla d’Aprenentatge i Pla d’Avaluació a un company i a mi mateixa.

30/05/2022 Entrega de la Correcció per part del company de la revisió feta.

Entre els dies 6 i 10/06/2022 fixarem una altre sessió de trobada per compartir la feina feta i les correccions, en aquesta l’ideal és que hi fóssim tots, exploraré diferents opcions de dies via doodle per intentar que hi siguem el màxim de persones.

13/06/2022 Entrega dels documents finals.

Finalment, si bé el testeig era voluntari, ve d’un compromís adquirit, per tant, he de poder presentar uns resultats i cenyir-me a uns terminis. Sent així, per concloure el procés, necessito ratificar que tots els que esteu en el projecte podreu complir els terminis i fer les tasques que s’indiquen. Si algú considera que no pot comprometre’s en això,  agrairé m’ho indiqui abans del dia 22/04/2022.

Quedo a la vostre disposició pel que necessiteu.

Tània.  


In reply to Tània Gri Puig

Doodle per la sessió de juny

by Tània Gri Puig -

Bon dia, 

Us envio doodle per la sessió del juny en base a la setmana acordada i les dates que tinc disponibles. 

https://doodle.com/meeting/participate/id/QeZ1QEQd

Tània. 

In reply to Tània Gri Puig

Com introduir la perspectiva de gènere a la vostra docència, algunes recomanacions.

by Tània Gri Puig -

Bon dia, 

Ja teniu disponible el vídeo de la Rosa Cerarols, la Responsable de la Unitat d'Igualtat i professora del Departament d'Humanitats., també us hi he adjuntat la presentació en power point per a que us sigui més fàcil seguir les seves explicacions.  

El teniu aquí:

Repte 2: EDvolució a TecnoCampus: Perspectiva de gènere

Us el recomano especialment, sobretot els primers 40 minuts. Molts de vosaltres m'heu preguntat sobre la dificultat que hi trobeu a incorporar "el tema del gènere" a la vostra assignatura, crec que en la seva presentació us quedaran resolts molts dels dubtes, ja que us permetrà reflexionar-hi i veure per on ho podeu vincular. Per exemple, proposa formes per incorporar la perspectiva, dins dels:

1.objectius assignatura

2.continguts

3.exemples

4.llenguatge

5.fonts

6.mètodes

7.avaluació

8.prevenció/abordatge de les violències

Si us sembla, de cara a la propera sessió partim del vídeo i dels resultats de la vostra rúbrica per ajudar-nos entre tots a veure com vincular-ho.

Finalment, malgrat encara queda molt i suposo que les agendes poden variar, entenc que els horaris del tercer trimeste ja el teniu, per tant, agrairia poder tancar la data de la darrera sessió al llarg de la propera setmana. Us adjunto de nou el doodle.

https://doodle.com/meeting/participate/id/QeZ1QEQd

Gràcies i bona setmana!

Tània.

In reply to Tània Gri Puig

Article i doodle

by Tània Gri Puig -

Bon dia i bon dilluns,

Us comparteixo un article que convida a la reflexió sobre el paper de l'escola i la universitat. 

https://www.lavanguardia.com/vida/20220404/8168790/entrevista-catherine-l-ecuyer-escuela-no-agencia-colocacion-laboral.html

Us agrairia que contesteu al doodle malgrat queda encara molt pel juny, de manera que poguem tancar la data i reservar-la a l'agenda, són 2 minuts fer-ho, teniu de termini fins aquest divendres 8 d'abril.

https://doodle.com/meeting/participate/id/QeZ1QEQd

Gràcies.

Tània. 

In reply to Tània Gri Puig

Article sobre benestar emocional + doodle

by Tània Gri Puig -
Bona tarda,
 
Us comparteixo una article publicat per Cambridge on s'explica a què fem referència quan parlem de Benestar Emocional, acotat als Estudiants. 

Us recordo que demà és la data límit per contestar al doodle, agrairé que qui no ho hagi fet respongui com a molt tard demà. 

Gràcies. 
In reply to Tània Gri Puig

Guies específiques introducció perspectiva de gènere

by Tània Gri Puig -

Bon dia,

Diria que ja ho teniu al campus, però arran d'algunes consultes us penjo de nou el link sobre les guies editades respecte a com introduir la perspectiva de gènere, potser us donen pistes sobre com es podria introduir a les vostres assignatures. 

Link cap a totes les guies:

https://www.vives.org/programes/igualtat-genere/guies-docencia-universitaria-perspectiva-genere/

Alguns exemples de guies:

Medicina:

https://www.vives.org/book/medicina-guies-docencia-universitaria-amb-perspectiva-genere/

Enginyeria Electrònica:

https://www.vives.org/book/enginyeria-electronica-i-telecomunicacio-guies-per-a-una-docencia-universitaria-amb-perspectiva-de-genere/

Enginyeria Industrial:

https://www.vives.org/book/guia-docencia-universitaria-amb-perspectiva-genere-ciencies-enginyeria-industrial/

Fins demà.

Tània.