Bon dia a tots,
Espero que la sessió d'avui on hem pogut compartir punts de vista hagi estat tant profitosa per a vosaltres com per a mi, a mi em serveix molt per entendre la institució i poder anar treballant explorant camins a seguir per tot el projecte. De cara a compartir amb la resta del grup, faig un breu resum de la feina feta i de certes qüestions que han sorgit. Us comento juntament amb alguna reflexió meva que us comparteixo al gran grup.
1- Hem compartit reflexions sobre la “disposició” dels estudiants envers l’esforç i dedicació necessària per aprendre i que no tots els estudiants tenen clar què aprendre implica esforç.
2- La dificultat de modificar conductes o punts de vista dels estudiants i el fet que hi ha poc marge en tres mesos per fer-ho (per això seria bo compartir la mirada i el punt de vista entre molts docents i anar “empenyent”).
3- El pla d’aprenentatge i pla d’avaluació són instruments en fase de prova, són els que s’han dissenyat a la UPF però encara s’estan modificant, per tant, en el moment on decidiu emprar-los (al final del procés, quan haguem seguit tot el que està previst), podeu intentar emprar-los, i si ho trobeu necessari ajustar la plantilla. Alhora, si voleu anotar les limitacions que teniu en el moment d’usar-lo o qualsevol reflexió, anoteu-ho en el mateix document ja que això ens servirà per a tenir-ho en compte a futur per tenir una plantilla pròpia.
4- He decidit compartir tot el material de cop, malgrat ho anirem fent de forma esglaonada per facilitar-vos la revisió i lectura del material. Hi manquen uns vídeos que encara no tinc, però són vídeos explicatius/introductoris de part del material disponible.
5- Com ja us deia en la sessió anterior, estem fent un pilot d’un model educatiu que no s’ha treballat internament al TC, per tant, és normal que hi veiem coses que no encaixen o que senzillament no s’han treballat com les competències que hauria de tenir un estudiant del TC, ja s’anirà fent més endavant. El que s’espera de nosaltres/vosaltres és que fem això, un testeig i avaluar què passa.
6- Dit això, sí que s’espera que com a mínim del grup pilot es faci l’esforç per replantejar-vos certes coses, avaluar la viabilitat d’incorporar o bé canvis més petits o canvis més ambiciosos i poder “demostrar” aquesta feina.
7- Treballem amb un horitzó de poder plasmar en els documents de Pla d’Aprenentatge i Pla d’Avaluació els canvis fets, guardeu els documents que normalment useu i els nous per veure l’abans i el després (termini maig-juny).
8- A la UPF s’ha instaurat una dinàmica que crec que pot ser bona, es fa una correcció per parelles dels plans elaborats (poden ser correccions mútuament o no) de manera que a banda del feedback que jo us pugui donar, tingueu també el punt de vista d’un altre docent. També podem plantejar-nos compartir-ho d’alguna altre forma, ja ho valorem plegats.
9- Finalment, respecte a com acabarà tot plegat, doncs caldrà avaluar el resultat del testeig, així com també dels tallers que estem duent a terme per treballar el nou model educatiu, en base a les conclusions, caldrà que des d’on pertoqui avaluï la situació i decideixen si es poden fer canvis o modificacions més o menys ambicioses. Com es continuarà treballant amb el PDI etc.
Dit això, qualsevol canvi educatiu s’inicia amb petits passos, per tant, estic convençuda que ho estem fent bé, perquè tot està fonamentat en ciència i ho farem amb seny 😊
Crec que no em deixo res!
Gràcies a totes i tots que se l’esforç que això us suposa.